Value Innovation

Friday, March 11, 2022

SET 2+3 PU LEATHER-USJ

 Salam tuan-tuan ada ker sofa anda seperti yang saya paparkan ini yer.teruk kan kerosakannya?.ya fyi sofa ini kita kategorikan sebagai HALF LEATHER.eh kenapa pulak yer HALF LEATHER.masa beli salesman cakap FULL LEATHER dan boleh tahan 10 tahun atas MA.....ok saya akan terangkan.sofa ini asalnya hanya tempat duduk ,sandar dan arm rest sahaja GENUINE LEATHER.others adalah pvc.just imagine ya tuan-tuan.kalau lihat di bahagian yang koyak itu adalah bahagian yang tempat percantuman antara genuine leather dan pvc kenapa jadi macamani yer.ok logiknya kalau tempat jint ni kalau pvc dan genine leather sepatutnya kena jahit double.kerana pvc adalah satu material yang agak lembut dan bila kena panas akan menjadi keras.bila keras akan rapuh tuan-tuan.so kalau kita lihat disini yang tempat pvc sahaja yang terkesan dengan koyak atau damage ya.ok serba sedikit pengetahuan tentang sofa.baiklah so ingatan pada semua dan saya sendiri kalau nak beli sofa so kena tanya betul2 selsema man supaya tidak tertipu...kalau half leather  cakap half leather jerlah dan kalau full leather just info full leather.kenapa sebab kalau half leather harganya lebih murah dan cara penjagaaanya lain.dan kalau full genuine leather harganya mmg tak boleh tahan mak dato dan penjagaannya juga lain.baiklah hari ni saya just nak share sofa ni akhirnya memiih dari half leather kepada PU casa leather.PU ni apa material pulak ni tuan?bagus ker dari PVC atau dari GENUINE LEATHER?soal pu ni saya kan sentuh di keluaran akan datang yer.jom kita tgk apa hasilnya ya.sambil2 tu kalau ada yang ada kes macam ni nak mintak advice saya boleh tkn comment atau WA jer terus senang ok http://wasap.my/60133259202/berminatrepairsofablg




SEBELUM REFURBISH

















                                                         SELEPAS REFURBISH







No comments:

Post a Comment